Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Panorama Raciborza, akwaforta, F. B. Werner XVIII w.

Zesłanie Św. Ducha, fresk, XVII w.

Dominikanki raciborskie, fresk, XVII w.

Duo & Solo

Koncert muzyki dawnej

Dyrektor Muzeum w Raciborzu

zaprasza na koncert muzyki dawnej

w wykonaniu

Małgorzaty Malke - skrzypce i Marcina Świątkiewicza - klawesyn

4 lutego 2022 r. o godzinie 17:00

ul. Gimnazjalna 1


Małgorzata Malke
Solistka i kameralistka. Regularnie współpracowała z najważniejszymi zespołami polskiej i europejskiej sceny muzyki dawnej, m.in. Le Cercle de l’Harmonie, Collegium Marianum, {oh!} Orkiestrą Historyczną. Obecnie na stałe związana jest z Arte dei Suonatori i Wrocławską Orkiestrą Barokową. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec Adama Musialskiego oraz klasie skrzypiec barokowych Martyny Pastuszki. Studiowała także – w ramach stypendium Erasmus – na uniwersytetach muzycznych w Grazu (skrzypce) i Wiedniu (historyczne praktyki wykonawcze) pod kierunkiem Dominiki Falger. Przez dziesięć lat współtworzyła trio Extempore, z którym nagrała album „Telemann: Solos&Trios” wydany w 2018 r. Od 2017 roku współtworzy kwartet smyczkowy Equilibrium na instrumentach historycznych, z którym wydała pierwsze nagranie na instrumentach historycznych kwartetów smyczkowych z op. 8 Józefa Elsnera. Obecnie współpracuje również z klawesynistą Marcinem Świątkiewiczem eksplorując także repertuar klasyczny z wykorzystaniem pianoforte. Muzykę dawną wykonuje na pochodzących z 1719 roku skrzypcach francuskiego lutnika Claude'a Pierray'a. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2022 r. zostanie wydany jej pierwszy solowy album z kompletnym nagraniem Fantazji na skrzypce solo G. Ph. Telemanna. Małgorzata Malke pracuje również z najmłodszymi skrzypkami jako nauczyciel Metodą Suzuki.

Marcin Świątkiewicz
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych klawesynistów młodego pokolenia (Paszport „Polityki”, 2015), grający na różnych typach historycznych instrumentów klawiszowych. Regularnie współpracuje z czołówką międzynarodowych i polskich zespołów instrumentów dawnych, w tym z Brecon Baroque, Arte dei Suonatori, {oh!} Orkiestrą Historyczną, biorąc udział w realizowanychprzez nie nagraniach (wytwórnie BIS, Channel Classics, Accent, Alpha, Decca, Linn Records, DUX oraz stacje radiowe i telewizyjne w całej Europie). W 2015 roku nagrał solowy album z późnobarokowymi koncertami klawesynowymi Müthela, nagrodzony Diapason d'Or, a dwa lata później wielokrotnie nagrodzony album Cromatica. Za Sonaty różańcowe Bibera, zarejestrowane wspólnie z Rachel Podger i Davidem Millerem otrzymał Gramophone Award.


Autor: Muzeum w Raciborzu